Söndag...

Jaha, då var helgen över. Den har varit ganska lugn.

I fredags träffade jag Anneli och lilla Alicia på stan för lunch och fika. Det var väl första gången på 3 år som hon och jag träffades själva. Vi rensade mycket och det blev en hel del uträtt. Fick även se en sida som jag inte sett förr, vilket var trevligt.

Efter att vi hade gjort några ärenden på stan så åkte jag till mamma för pannkakor. Det var sssååå gott, länge sen sista. Mumsis!
Passade på att klottra lite på lilla Elias gips. Han är gipsad ända upp till axeln, stackarn.
När jag kom hem sen så bytte jag bara skor och gick över till Eve för att planera kryssningen nästa helg och dricka lite vin.
Det blev lite för mycket vin och jag var inte den piggaste på lördags morgonen. hehe Patrik åkte i väg och tränade så jag kunde ligga hemma i fred och må dåligt.
På eftermiddagen drog vi ut till hälla och handlade lite. Nya blommor, öl och uppladdningsbart bateri till xboxen hittade vi.

Planerna för lördags kvällen var att gå ut och äta med Adde och Eve. Men eftersom Adde hade jour så blev det spelkväll hemma hos oss ist. Även Masen hängde på. Vi spelade Monopol men efter en och en halv timmes spel blev jag och Eve uttråkade och gav upp. Det slutade med att Patrik och Masen spelade till tolv innan dom gav upp.... då hade dom spelat sen kl 20. Snacka om att det tar tid att spela Monopol.

Just nu sitter jag och funderar lite över vad som händer runt omkring mig och hur jag ska hantera det. Vet inte om jag ska engagera mig så mycket. Jag ska bara koncentrera mig på det jag måste göra för att jag ska må bra... inte bry mig om att alla andra ska vara nöjda.

Jag anser att mitt välmående är viktigare. Eller???



Kommentarer
Postat av: Sofia

Koncentrera dig först och främst på dig! Om du ska oroa dig för andra som går det bara åt skogen.

Du är värd det!!

2010-01-17 @ 15:20:31
Postat av: Evelina

Man måste vara tillfreds med sig själv först innan man kan oroa sig för andra människors huvudvärk. Tycker oxå att du ska koncentrera dig på "dina bekymmer" annars blir det bara pannkaka.

Pussokram!

2010-01-17 @ 18:37:15
URL: http://misslorek.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är helt sant. Är man inte tillfreds med sig själv så går det bara åt skogen.

Jag ska jobba på mig först, sen kan jag oroa mig för resten. Tack =)

2010-01-17 @ 19:32:19
URL: http://missjohnsson.blogg.se/
Postat av: Liten

Håller med föregående talare.

Tänk på dig, bara på dig.

Umgås med vänner och familj

som får dig att må riktigt bra! =)

Hoppas att boken kom fram ordentligt förresten?!

2010-01-17 @ 21:54:38
URL: http://litenjag.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback