Åstadkomma sina mål?

Alla har vissa mål eller önskningar som man vill åstadkomma med i livet. Att ha en karriär, skaffa barn, tappa i vikt eller att bli känd.
För att kunna uppnå sina mål så krävs det engagemang, mycket vilja, disciplin och framförallt stöd från sin omgivning.

Men vad gör man när man inte känner att man får det stöd som behövs? Jag är tyvärr en sån person som behöver mycket stöd när jag ska nå mina mål, jag vet att jag ibland inte har disciplinen och vill ge upp när det inte går som jag vill.

Av det mål jag har så har jag lyckats uppnått ett, att ha en högre utbildning. Många gånger ville jag ge upp för att det var svårt men jag kände att jag hade ett enormt mycket stöd hela vägen.

När det gäller mitt nästa mål, att nå en vikt som jag trivs i, har jag inte det fulla stöd som jag skulle behöva. Visst har jag underbara vänner som stöttar mig men det är för många som hela tiden är på mig när det gäller mina val om hur jag ska tappa vikten.
Visst kan jag vara lite lat ibland men så länge vågen visar mindre hela tiden så är det upp till mig hur jag ska träna och äta.

Vissa gillar att slava runt på gymmet 6 dagar i veckan, vissa gillar att springa varje dag och vissa gillar att dansa sig i form. Det är upp till var och en hur dom vill träna och äta.

Det finns tyvärr mycket dubbelmoral. Jag kan vara likadan... jag är absolut inte perfekt.
Vissa metoder som folk har gillar jag inte men det är upp till var och en. Jag tänker aldrig mer uttala mig om det. Blir bara fel då..
Jag tänker inte heller lyssna på människor som hela tiden säger till mig "gör inte så, gör så här istället". Jag måste ta redan på vad som passar mig bäst, ingen kan säga det till mig.
Och jag kommer att lyckas!

Man vet bäst själv vad som är rätt... eller??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback