Sista veckan...

Om 1 vecka börjar jag jobba. wwwwwiiiiiiiiii
Jag verkligen längtar. Ska bli så kul att komma igång igen. Nu har jag varit hemma i 3 månader och är riktigt trött på det.

Jag var ner till arbetsförmedlingen idag för att träffa min handläggare och fick då veta att jag får pendlarstöd i 1 år. 2000:- varje månad. Helt underbart!!!
Då blev det helt plötsligt inte så dyrt att pendla. :D

Veckan består annars av att träna och pyssla i lägenheten. Nu är det dags att möblera om igen och det är arbetsrummet som är offret. Jag tror att det kommer att bli bra.
Varje år får jag för mig att göra om i något rum... gllar inte när det ser likadant ut hela tiden. Omväxling förnöjer som man brukar säga. hehe

Helgen var lugn och skön. I lördags var jag och badade med Evelina och hennes grabbar. Det var riktigt kul och jag passade även på att simma 500 meter. Jag hade träningsvärk dagen efter.. man använder muskler man inte är van vid när man simmar.
På kvällen var vi bjudna på middag hos Micke och Emilia. Dom bjöd på en jätte god fläskfilégryta med kryddiga korvar i. Super gott!
Sen blev det Melodifestivalen. Patrik och Micke knorrade lite först över melodifestivalen men det tog inte så lång tid innan dom var inne i det och klagade lika mycket som jag och Emilia över vilka dåliga låtar det var.

När det var slut så spelade vi Wii, "just dance" hade jag tagit med mig. Grabbarna ville verkligen inte spela det men jag tror att dom hade mer kul än oss tjejer. Jag vek mig av skratt när dom spelade. Koordinationsförmåga, vad är det? :D

Tack Micke & Emilia för en trevlig kväll!!

På söndagen var vi till Patriks farmor i Sala och hjälpte till att flytta möbler. Hon ska få nya golv i vardagsrummet och alla möbler skulle upp till övervåningen. Det gick ganska bra. När vi var klara åkte vi iväg och åt lunch innan vi sen åkte hem.

Nu är det dags för Biggest Loser på kanal 5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback