En underbar vecka

Det är nog det bästa sättet att beskriva min vecka. Det enda negativa var alla strul med tågen och tunnelbanorna igår som blev inställda, försenade eller satt fast. Men inget att göra när moder natur blir sur.

Veckan har mest bestått av söva, jobba, pendla och äta. Mycket mer än så har det inte funnits tid för. Jag har varit helt slut varje kväll när jag har kommit hem... bara velat sova. Hoppas att jag har vant mig mer nästa vecka.

Igår efter jobbet så hade min avdelning vår egen mini kick off. Vi fick gå på spökvandring i gamla stan i stockholm. http://www.stockholmghostwalk.com/
Det var riktigt intressant och jag vet nu vart jag ska gå om jag vill ha en väldigt annorlunda middagsupplevelse. hehe
Efter det åt vi en trevlig 3 rättersmiddag på Källaren Movitz.

Tanken var att jag skulle ta tåget som gick 23.07... men jag hade självklart kollat fel och täget skulle ha gått 23.37. Såg ni att jag skrev skulle ha gått???
Först blev tåget försenat med 30 min, sen var vi uppe i 40 min och tillslut var vi uppe i 1 timme och 15 minuters försening. Jag funderade hela tiden på varför tåget var försenat... och fick då veta att det fanns inget tåg eller lokförare. What??
Lokföraren hade suttit fast i snöoväder i 6 timmar och när han väl kom in till stationen så hade han "gjort" sina timmar. Det går jag med på.
Har han gjort sina timmar och då är det inte så mycket man kan göra.

Det jag inte går på är dom dumma svaren på om vi kommer hem i kväll: "det vet vi inte".
Nähä.. en buss kan ni väl iså fall fixa fram: "nä det kan vi inte. Det är trafikledningen som tar såna beslut".
Jaha..och när vet vi det. Informationen är inte den bästa på det här stället just nu: "Det vet vi inte."

Suck vad trött jag blev då... jag verkligen hatar orden "vet inte". Vad vet ni då??

Jaja.. det kom iaf ett tåg till slut. Jag var hemma strax innan halv tre på morgonen. Då hade jag varit vaken i 20 timmar.
Tror ni att jag sov gott? Jepp, och länge. Det var jag värd. :D

Nu ska jag göra lite hemmagjord pizza och hälla upp ett glas vin.

Ha en trevlig kväll!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback