Det regnar... och snöar

Snöbladat regn är f*n inte roligt. Riktigt april väder kan jag lova! Jag hoppas bara att det kommer sol till helgen så att man kan grilla.

Dagen började ganska bra. Låg och funderade i morse om jag skulle ta ett senare tåg men kände efter en stund att det var lika bra att ta halv sju tåget som vanligt. Jag hade gått om tid på mig och cyklade ner till stationen i god tid. Väl där nere fick jag veta att tåget var inställt på grund av signal fel utanför Sundbyberg. Vilket dock inte är ovanligt. Det (nästan) alltid signalfel där.. sunck. SJ hade iaf fixat med bussar och den jag tog var det inte så mycket folk på. Vilket jag tyckte var helt underbart, jag sträckte ut mig så mycket jag bara kunde. :D

Jag blev ju då självklart sen till jobbet men det gör inget. I love flex!!!
Mitt humör har varit bra hela dagen.. vilket är ovanligt. På senare tid har jag varit lite hängig och haft/har många tankar om framtiden, livet, vikten och mycket mer. Det har tärt ganska mycket på mig men nu försöker jag att inte grotta ner mig för mycket. Vilket är svårt men jag gör mitt bästa... allt löser sig så småningom, eller hur??

I går fick jag både goda och dåliga nyheter. En nära vän till familjen ligger för döden, om man nu kan säga så. Han har cancer i hela kroppen och får hjälp att andas via en respirator. Det finns inget att göra och tyvärr bara en tidsfråga innan han går bort.
Sen fick jag veta att min kusin Dennis har försvunnit. Ingen vet vart han är.. han hade bara packat en väska och dragit. Där kan man dock spekulera vilt men jag bara hoppas att han fortfarande lever och mår bra.

Nu tar vi dom bra nyheterna ist. Vår kompis Anders och hans flickvän Veronica ska gifta sig i september! Helt underbart tycker jag. Dom blev nyligen föräldrar till en liten Moa och nu ska dom knyta ihop familjen ännu mer.
Grattis!!

Jaha.. och vad händer med oss? Jag tror att jag står kvar på samma ställe ett tag till.. det går minst lite långsamt. Men men.. jag kan inte göra så mycket just nu, jag ska invänta lite. Sen får vi se.

Efter jobbet ska jag iväg och träna. Ska bli riktigt kul!

Ha en bra eftermiddag och kväll i regnet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback