Nu är den här....

Svininfluensan har kommit till stan. 

I VLT idag:
Svininfluensaepidemin har nu startat på allvar i Västmanland. Denna vecka har fem fall rapporterats, men ytterligare tusentals kan vara infekterade.
Influensan finns i Västerås, men också i de norra och västra delarna av länet. Ingen del av länet är förskonat. Mörkertalet är dessutom stort. Bara en liten del kommer in till provtagning. 3 000 till 4 000 personer kan ha smittats hittills, säger Jan Smedjegård, smittskyddsläkare vid Centrallasarettet i Västerås.

Ska man börja bli nervös nu?
Jag är lite orolig om jag ska vara ärlig men är jag mer rädd för vaccinet än själv sjukdomen.
huh? tänker ni säkert...

Jo det är så att vaccinet är inte testat under en längre tid, så det finns ingen som säkert kan säga att det inte kommer biverkningar efter en tid.
Jag vill gärna veta vad som kan hända när man blir vaccinerad. Och sen så har faktiskt folk blivit sjuka bara någon timme efter att dom har blivit vaccinerad för svininfluensan.

Ja ja.. vi får se hur det blir.

Nu till något roligare. Lite fredags skoj (jag vet att det är torsdag men ni kommer att läsa det här på en fredag) hehe




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback