Jag tror nog att jag avstår...

Alla pratar om att man ska vaccinera sig mot svininfluensan.. men jag har hela tiden varit skeptisk mot vaccinet. Dels på grund av att det är nytt och att det inte finns någon studie på vilka biverkningar som kan komma eller om det kan orsaka skada längre fram i tiden.

I Aftonbladet idag finns en lista på alla biverkningar som har blivit inrapporterade.

Vette fan om jag vill ta den där sprutan.... visst är jag oroligt, speciellt för följd sjukdomar som man kan få av svininfluensan men jag kan ju få lugninflammation, hjärtstillestånd eller andnöd om jag tar sprutan.
Och vem fan vill riskera att få hjärtstillestånd!!! Inte jag!

Kalla mig feg men jag tar hellre svininfluensan än vaccinet.
Handsprit is the shit!

Alla inrapporterade biverkningar:
  •    Influensaliknande symtom
  •    Allergiska reaktioner
  •    Andnöd
  •    Feber
  •    Huvudvärk
  •    Domningar
  •    Allvarlig allergisk chock
  •    Nässelutslag
  •    Hudsvullnader
  •    Dödsfall
  •    Yrsel
  •    Illamående
  •    Buksmärtor
  •    Hudförändringar
  •    Värmesvallningar
  •    Lokal reaktion
  •    Smärta
  •    Temperaturstegring
  •    Frossa
  •    Högt blodtryck
  •    Hjärtklappning
  •    Kräkningar
  •    Smakförändringar
  •    Ansiktsförlamning
  •    Ledsmärta
  •    Hjärtstillestånd
  •    Bensmärta
  •    Bröstsmärtor
  •    Stroke
  •    Diarré
  •    Röda komplexa hudutslag
  •    Epilepsianfall
  •    Blåmärken
  •    Heshet
  •    Hosta
  •    Hudutslag
  •    Lågt blodsocker
  •    Klåda
  •    Medvetslöshet
  •    Lymfkörtelsvullnad
  •    Migrän
  •    Muskelsvaghet
  •    Muskelvärk
  •    Lunginflammation
  •    Psykisk påverkan
  •    Känslorubbningar
  •    Svimningstendens
  •    Svullnad i munhåla och svalg
  •    Synrubbningar
  •    Tungsvullnad
  •    Värk
  •    Ögonirritation
Fakta: Läkemedelsverket


Kommentarer
Postat av: T

Ett råd.Ta Sprutan!!!

Och tro inte på allt som står i Media.

Dom som har dött har också haft andra sjukdomar än just Svininfluensa.

Och långt ifrån alla får dom biverkningarna. Allt är så upp hypat.Man skulle kunna bli mer trött.

2009-11-26 @ 15:05:49
Postat av: Liten

Att läkemedelsföretaget som distribuerar vaccinet ej heller vill ta något som helst ansvar för framtida biverkningar känns inte heller vidare tryggt =/

2009-11-26 @ 16:06:44
URL: http://litenjag.nu
Postat av: Lina

Det som blir om folk inte tar sprutan är att viruset kommer att mutera och bli ännu värre.. jag tycker man ska ta sprutan o som personen skrev ovan så är det överhypat i media och det är alltid långa listor med biverkningar på alla läkemedel man tar men det är endast en lite procent som får dessa biverkningar. Jag personligen tycker att man ska ta sprutan.

2009-11-27 @ 12:33:24
Postat av: Anna

Men framtida biverkningar då? Läkemedelsbolagen har ju sett till att dom inte har något ansvar för vad som kan hända. Det är lite stört tycker jag.

2009-11-27 @ 15:13:23
URL: http://missjohnsson.blogg.se/
Postat av: Lo

Du behöver inte oroa dig gumman, de finns även rekommendationer ute om att alla under 40 inte behöver ta sprutan. Jag tänker inte vaccinera mig!! puss å kram

2009-11-27 @ 16:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback