1:a advent

Nu börjar det närma sig jul. Det är 24 dagar kvar till julafton. I går satte jag upp julgardinerna och ställde fram ljusstakar i fönstren. Det blev så fint. Runt lucia kommer även tomtarna att få titta fram.

Jag verkligen älskar julen. Man får julpynta hela lägenheten, dricka glögg och äta hur mycket pepparkakor och lussebullar man vill utan att få dåligt samvete... eller ja, efter jul så kommer det dåliga samvetet fram och man känner sig tvungen att spendera timmar på gymmet för att bli av med alla kalorier man stoppat i sig.
Men vad gör det egentligen? Det är bara jul 1 gång om året.

Jag har redan börjat inhandla julklappar. Jag har bara några kvar och det kan jag med lugn och ro fixa när nästa lön kommer.

I dag har vi varit på lilla Gabriels namngivning. Det är ungefär som dop, fast ingen kyrka eller präst.
Det var riktigt trevligt. God mat, en glad Gabriel och nöjda föräldrar. Kan man begära mer? Nej, jag skulle inte tro det.
Det var kul att få träffa släkten också. Som det ser ut nu så var det sista gången det här året som vi träffar dom. Det är tänkt att hela Patriks familj (mammas sida) ska träffas på juldagen hemma hos Patriks morbror Bo men Patrik ska jobba till kl 15. Som det ser ut iaf.... han har fått förfrågan om han vill byta och bara jobba dag och om han schema ändras snart så kommer han att vara ledig på juldagen.

Hängde ni med?? Kände att det blev lite komplicerat hehe

Helgen annars har varit lugn. Vi var hemma igår kväll och kollade på film. Skönt att ha en vit lördag och bara vara hemma och inte göra något.
Jag har fått låna min chef Dylans bil under hela helgen. Sprillans ny Audi A4 quattro. Helt underbar bil att köra! 
Chocken att jag fick låna bilen har fortfarande inte lagt sig... Jag har en väldigt snäll chef måste jag säga!

Tack Dylan!!

Det var dock tur att jag fick låna den. Partik ringde på fredag eftermiddag och berättade att våran bil inte startade... igen.
Börjar bli j*ligt trött på skitbilen. Det är alltid något som inte fungerar. Det är tur att jag äntligen har fått jobb så att vi kan köpa ny. Måste ju ha något som fungerar, man kan ju inte chansa om bilen kommer att starta eller inte varje dag. Det funkar ju inte.
Nästa lördag ska vi ut och kolla på lite olika bilar och se om det finns något vi gillar.
Jag vet redan vad jag vill ha... problemet är att den bilen VET jag att vi inte har råd med. En sprillans ny Audi A4 quattro.
Drömma kan man göra.

Nu ska jag leka taxi. Jag ska köra hem mormor och farmor från mina föräldrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback