Grattis Norge!!


I dag är det norges nationaldag!
Norrmännen vet verkligen hur man friar sin dag... pompa och ståt. Gatorna är fulla med festaglada människor. Alla är lediga från sina jobb och skola..
Så är det inte direkt i sverige... förra året blev vår nationaldag en helgdag. Varför tog det sån lång tid? Den borde ha varit en halgdag länge.. men som man brukar säga: bättre sent än aldrig.

Norge har dubbel anledning att fira i dag. Dom vann Eurovision Song Contest i natt med "Fairytail" och Alexander Rybak.

Den var inte min favorit men jag måste tyvärr erkänna att den växer och sen så är den trallvänlig. Jag vill inte erkänna det men jag måste.
Grattis Norge, ni förtjänade vinsten!

För er som inte tittade i går.... här har ni "Fairytail"



Nu ska jag åka iväg och handla med mamma. Måste inhandla allt till paryt på onsdag.

Ha en underbar dag!!


Kommentarer
Postat av: Mia

Ja man är ju iallafall inte chockerad över att det gick så dåligt för Sverige..

2009-05-17 @ 16:13:56
URL: http://duvetmia.blogg.se/
Postat av: Liten

Det bara blev så tror jag.. Sen insåg jag när jag satte igång med träningen att det inte var värt att förstöra hårt arbete med ett glas vin, så jag fortsatte =) Likadant med alla sötsaker. Men det är en spännande resa att hela tiden få testa sin karaktär kan jag lova hehe

Krama

2009-05-17 @ 18:13:45
URL: http://litenjag.nu
Postat av: Jonna

ja visst växer låten rejält för en? jag hatade den första gången jag hörde den men nu sitter jag bara å lallar med :)

hoppas allt är bra med dig, kram på dig =)

2009-05-19 @ 11:44:39
URL: http://vackerheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback