Helgen är här

I går var jag ledig från skolan. Även fast jag var ledig så gick jag upp runt halv 8. Jag tränade på morgonen och sen passade jag på att tvätta. På eftermidagen tog jag en promenad ner till ICA och hämtade lite material som jag behöver till mitt projektarbete. Det var kul att komma tillbaka, ville börja jobba på en gång när jag klev in men jag får snällt vänta till juni.

När jag kom hem så ringde mormor. Hon hade försökt få tag på sin läkare hela dagen men ingen som ringde upp. Hennes öga hade svullnat upp och hon hade ont och var öm.
För några veckor sen hade ett av hennes barnbarns barn stoppat in fingret i hennes vänstar öga och hon hade fått ögondroppar av sin läkare men nu hade det blivit värre och hennes syn hade försämrats.
Jag ringde till Hälso- och sjukvårdsupplysningen och fick prata med en jätte trevlig kvinna. Det tog inte många minutrar innan en ögonläkare ringde upp och vi fick en tid på akuten. Ibland kan det gå fort.
Vi var oroliga att det var något allvarligt, att något hade "gått sönder" men efter en rejäl synundersökning visade det sig att inget var "trasigt".
Däremot fick vi veta att hon har fått grå starr. Det är värre i vänster öga än höger. Men vi behöver inte oroa oss för mycket. Hon behöver inte operera det förrän hon får riktiga problem med det. Anledningen till att hon är så öm är att hon gör fel när hon gör rent öga.  Hon ska dadda ögat inte dra över ögat med händerna.

På vägen hem köpte jag med mig en pizza och lite chips. Jag fick knappt i mig halva pizzan och jag röde knappt chipsen. Ett glas rött vin fick jag i mig också. Det behövdes kan jag lova hihi
Patrik var hos Per och kollade på VIK-AIK och kom hem strax efter elva.

Det var en ganska lugn kväll måste jag säga.

I dag är Patrik och Per i Romme och åker skidor. Själv så tänkte jag städa lite och kanske träna. Jag tänkte först ha en vilodag men vi får se hur jag gör.


Ha en underbar dag!

Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback