Sol och kallt

Brrrr... vad kallt det vara att cykla till jobbet. Vinden var riktigt kylig. Ett tag önskade jag att jag hade handskar på mig. Det är tur att solen skiner och att det är blå himmel... det kommer att bli en fin dag i alla fall.

I går var jag och Malin och träande efter jobbet. Det blev ett ganska tufft pass. (i våra ögon iaf) Vi började med 15 minuter cross och sen blev det bröst, rygg och axlar. Vi skulle även ha kört mage men jag hade knappt någon energi i kroppen på slutet och träningsvärk från onsdagens pass. Jag tar igen det ikväll med några extra situps.

Jag är noga med att jag ska äta mina planerade mål varje dag men i går hade jag glömt mitt mellanmål. Slarver!
Det känns så skönt att äntligen ha kommit igång med träningen på allvar. Helt underbart att ha någon att träna med. Någon som har samma visioner och drömmar som jag när det gäller vad man vill och hur man vill se ut. Jag tränar bäst när jag har någon som peppar mig. Om vi fortsätter i det här tempot så är jag säkert j*ligt snygg om 87 dagar, (i skrivande stund) när jag fyller 30 år.
Tack Malin för att du peppar mig!

Måste ju även tacka Tina för allt bra tips och trix du har gett mig för att få ut så mycket som möjligt i min träning. Hon är verkligen duktig och har kommit långt. Bra jobbat!
Tack bästa Tina för att du stöttar mig så mycket!

Det är en riktig fröjd att både väga och mäta mig. Nu har jag totalt minskat 25 cm runt midjan och 16 kg på lite mer än 1 år!
Så j*la stolt är jag över mig själv!

När jag kom hem så var det bara att börja med maten. Korvstroganoff med ris. Gott! Jag fick slappa i några minuter innan det var dags att börja baka. Kladdkaksmuffins. Jösses var krämiga och underbart goda dom blev. Man ska ha lite grädde och färska bär på dom. Jag hade inga färska bär så jag tinade upp några frysta blåbär. Men det var lika gott. I dag så ska mina kompisar på jobbet få prova. Dom får vara mina försökskaniner. hehe

Jag ska gå hem tidig från jobbet idag. Redan klockan 12 tänker jag stämpla ut. Jag ska möta upp Tina på stan och kolla om man kanske hittar något snyggt att ha på sig i morgon. Sen ska jag cykla till ÖB och inhandla lite papperstallrikar och bestik och sen hem till mamma och hjälpa henne inför festen.

Jag ska jobba på lite så att jag får något gjort idag. Inte många timmar kvar till helg!

Ha en underbar dag!


Kommentarer
Postat av: Liten

Du är så himla duktig!

Hoppas att du hittar något fint att ha på dig och

att kalaset blir lyckat =)

2009-07-31 @ 10:07:39
URL: http://litenjag.nu
Postat av: Tina

Tack så mycket vännen, klart man hjälper till =) Det är ju viktigt att träna rätt för att uppnå rätt resultat!

Tack för igår..vi får luncha flera grr!

Hoppas att ni får en bra kväll hos din mamma.puss

2009-08-01 @ 11:20:47
URL: http://misstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback