Regn och rusk..

Satans vad det regnade igår. Några minuter efter att jag hade kommit hem från jobbet så började vräka ner och inte slutade det heller. Vi hade gjort planer med Evelina, Adde och Masen att vi skulle gå ut och käka på Grekiska Kolgrillen. Det blev taxi ner eftersom det regnade så j*la mycket. När vi kom hem runt halv elva så var det uppehåll i några minuter för att sen börja igen. Sen regnade det hela natten.
Fast det är ganska skönt att somna när man hör regnet utanför fönstret. Kan till och med vara lite romantiskt.

Det var tur att det inte regnade när jag cyklade till jobbet klockan 6. Det hade varit jobbigt. sitta på jobbet som en blöt katt är kanske inte det roligaste. hehe

I går var jag och tränade. Det blev bara 10 minuter rodd, axlar och rygg. Det var så mycket folk men det är väl nått man får ta när man tränar så sent som vi gjorde. Nu är det vila hela helgen och sen kör vi igen på måndag.
3 dagar i veckan ska det bli på gymmet och sen ska vi klämma in spåret en eller två dagar i veckan. Det beror lite på hur den aktuella veckan ser ut.

Vågen visade förövrigt -1,5 kg i söndags. Det känns så bra. Klänningen (det är en tunika men jag är kort så det blir som en klänning på mig) som jag har på mig i dag sitter helt underbart bra nu. Sista jag hade den så såg det ut som att jag var gravid. När jag kollar på mig själv i spegeln nu så blir jag inte lika äcklad som förut. Sakta men säkert blir det bättre. Snart kan jag berätta hur mycket jag väger.

Jag måste börja kolla på lite jobb i helgen. Mitt vikariat på ICA går ut om 3 veckor. Det finns en stor chans att det blir förlängt med en vecka, kanske till och med två. Jag vill gärna vara kvar men jag vet att jag måste söka annat så att det är klart om det inte öppnas något här.

Någon som behöver en redovisningsekonom? Hör av er!

Helgen är äntligen här. Vi har inte gjort så mycket planer förutom att jag ska åka till Stockholm med min kusin Hannah på lördag. Vi hade tänkt att vi skulle stanna kvar på kvällen och gå ut på krogen och sen sova hos Louise... problemet är bara att Louise är hemma i Västerås just nu, så det gick ju inte så bra då. Sånt är livet.

Jag ska kolla med Patrik om han vill gå på bio ikväll. Jag vill se Public Enemies men Johnny Depp. Den verkar riktigt bra.

Pricis i skrivande stund så kom min gamla vän Åsa förbi mig. Hon städar här på jobbet nu under sommaren. Det var kul att se henne, det var väldigt länge sen.

Nä, nu är det dags att fortsätta jobba.
Ha en bra dag i regnet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback