Nya tag, ny utmaning

Sorry att jag inte har bloggat på ett tag men det har varit full fart och inte rikitgt haft tid. Men nu är jag tillbaka och lovar att bättra mig. =)

Nu har jag fått energi att ta nya tag i min vikt.
I några veckor har jag funderat på att prova Alli, ett reseptfritt läkemeldel för viktminskning. Det är dyrt men jag har hört är att det funkar. Man kan ju alltid testa. Vad förlorar man på det? Inget! Jag började i måndags.


Alli är inte ett miralkelpiller som får en att gå ner i vikt, det är en viktminskningskapsel med ett stödprogram. Alli hjälper dig att öka din viktminskning med 50% jämfört med enbart diet. Det fungerar genom att hindra omkring en fjärdedel av fettet i en måltid från att tas upp av kroppen. För varje 2 kg som du minskar från enbart kosten kan alli göra att du minskar ytterligare 1 kg.
Det viktigaste är att man äter en kost med låg kalori- och fettinnehåll.

Man tar en kapsel tre gånger om dagen i samband med måltider - innan, under eller upp till en timme efter varje måltid.

För att få ut mesta möjliga av alli-programmet och klara av att nå din målvikt, måste du äta en kalorireducerad, fettsnål kost och motionera mera.


Biverkningar? Självklart finns det biverkningar.

Alli hindrar några av din kropps enzymer att smälta ungefär en fjärdedel av fettet du äter. Fettet kan då inte tas upp och passerar istället naturligt ut ur kroppen i din avföring, utan att bidra till att du går upp i vikt. Varje alli-kapsel påverkar en måltid, men om du äter för mycket fett, ökar du risken för kostrelaterade biverkningar, inklusive fet eller oljig avföring, lös, mjuk avföring, plötsligt behov av toalettbesök och gaser med eller utan oljig utsöndring.
Och vem fan vill få det???

Jag följer alla kostråd till fullo för inte inte ens risker att vara i närheten av att kunna få några kostrelaterade biverkningar.

Jag hoppas att det funkar. Det lär jag märka när jag ska väga mig på söndag.

Nu ska jag jobba vidare.

Puss & kram


Kommentarer
Postat av: asdasdasd

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5029897.ab

Postat av: Tina

Skulle nog vara försikig om jag vore dig. Tror nog att i längden det är bäst att motionera mera,äta sunt och oftare. Inte hålla på med bantningspiller.

Men du får gärna uppdatera sen =)



Puss och kram

2009-07-01 @ 14:32:40
URL: http://misstina.blogg.se/
Postat av: Sara

Helt fel! Du kommer bara att bli beroende.

2009-07-02 @ 07:50:32
Postat av: Annica

Jag har provat Alli och det funkar för mig. Jag hoppas att det går lika bra för dig.

2009-07-02 @ 07:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback