Helgen som varit

Den har varit fartfylld kan jag lova. I fredags kväll var vi ner ett gäng och bowlade på strike. Det gick ganska bra. Iaf sista serien för mig blev extra bra. 4 strikar i rad lyckades jag få in. Fan vad bra jag är!!!
Tyvärr så har strike fått för sig att dom ska ha sommartider så dom stänger kl 22. Fattar inte det men men... Vi gick iaf vidare till Å för lite mer vätska. När klockan var ett kände jag att det var dags att ta cykeln hem. Jag hade gått upp halv sex på morgonen så mina ögon ville inte hålla sig uppe.

Lite bilder blev det ju självklart: 


Lina & jag


En bild säger mer än ord... Vem är bäst?? JAG!


Per verkar må bra där mellan brudarna

På lördag morgon blev det en relativt tidig uppstigning. Jag och min kusin Hannah skulle ta bussen till Stockholm klockan halv elva. Lite stressad måste jag erkänna att jag var. Jag kom inte iväg hemifrån förrän kvart över tio. Jag cyklade som en idiot ner till stationen.
Vi kom fram till Stockholm när klockan var tolv. Vi hade inga direkta planer på vad vi skulle göra men vi bestämde oss att gå till skansen och kolla på lite djur. Varken Hannah eller jag kom ihåg när vi var där sist. Säkert 12-13 år sen...
Vi promenerade dit från cityterminalen. Det tog ungefär en timme. Det var en trevlig promenad. Strålande solsken och underbart vackert att gå längs vattnet och titta. Väl framme vid skansen så passade vi på att gå in och kolla på djuren. Jag blev dock lite förvånad att man först ska betala 110 kr för att komma in på skansen och sen ytterligare 80 kr för att se djuren. Varför har dom så? Ja ja.. det var värt varenda krona kan jag lova. Vi såg apor, ormar, alligatorer, hajar och mycket mer. Vi gick sen för att kolla på skandinaviska djur. Det är inte varje dag man ser vargar, björnar eller älgar. Satans vad stora dom är. Sen fick vi även se ett lo djur. Dom är annars väldigt skygga av sig men vi han se en innan den sprang och gömde sig.

Bilder? Självklart! Jag lägger dock inte upp alla... bara dom bästa.
 Snygga brillor eller hur? haha


Det blåste lite. Hannah framför slottet

Lite djur på skansen (bilderna är klickbara)
      

Vi bad en kille ta kort och få med den fina utsikten.... det lyckades han inte med riktigt men man ser lite

När vi hade gått runt på skansen i två timmar tog vi en promenad in till city igen och shoppade lite. Jag passade på att gå in på Louis Vitton och kollade lite. Det är ju inte varje dag man får chansen att kolla på äkta, dyra handväskor. Butiken var som ett museum... dom hade till och med vakter. Snacka om säkerhet.

Vidare in mot dom lite billigare butikerna. Dom som man har råd att shoppa i så att säga. Jag hittade en jätte fin rosa/orange klänning på bikbok och ett linne. Rea såklart. Me like!!!
In till Gina för att kolla vad dom hade. Det är ju ett annat sortiment än vad vi har i stan så min tanke var att något hittar man säkert.... och det gjorde jag.
Klänningen som jag vill ha på bröllopet fanns där. Den har varit slut i Västerås ett tag och dom sa att den skulle inte komma in igen. Men i Stockholm fanns den. När jag provade den första gången så provade jag en 44 som satt bra.... den fanns bara i 42 i Stockholm men jag tänkte att jag kan ju prova. Jag vet att jag har gått ner några kilon sen sist. DEN PASSADE!!!!!!!

Snacka om jag blev glad. haha Helt underbart! Bilder kommer senare på hur den ser ut.

Vi tog tåget hem vid sju tiden och väl hemma så var det bara att duscha och byta om snabbt. Vi skulle iväg till Lina och festa lite. Jag var kanske inte på direkt festa humör men det blev en trevlig kväll. Efter Lina gick vi vidare till Bishop och tog en öl/vin och sen cyklade vi hem. Det var ganska skönt att gå och sova efter en sån lång dag. Jag räknade ut att jag gick i totalt 6 timmar.... det är ett under att jag inte hade mer ont i fötterna efter det.

Nu ikväll så har jag sökt 4 jobb. Min anställning på ICA går ut om två veckor och det kan ju vara en bra idé att få ett nytt jobb så fort som möjligt. Jag känner inte för att gå arbetslös. Så håll tummarna för mig nu.

Jag har även lekt bilmekaniker idag. Det var lite olja i bilen och Patrik var duktig och köpte olja igår men han hade inte fyllt på. Så när jag åkte över till mamma tidigare ikväll så började bilen hacka. Jag frågade mammas granne om det kunde bli så när det inte är så mycket olja kvar och ja, så kan det bli. Så upp med motorhuven och sen var det bara att fylla på. Jag kände mig faktiskt lite duktig. Jag och bilar går liksom inte ihop. hehe

Nä nu måste jag verkligen sova. Jag ska upp kvart över 5 i morgon bitti.

Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback