Rättegången

I går var det dags för Maddes rättegång mot hennes ex Micke. Han knivskar henne natten den 29 november och han har även försökt strypa henne i april i år. Det är många som inte förstår varför i helvetet man stannar kvar hos en sån idiot, jag själv förstår det inte heller men efter den här rättegången och efter jag fick höra vad hans förra flickvän Jenny, som även är mamman till hans son, så förstod jag varför man stannar. Man lämnar inte honom!
Då kommer han efter dig och både skadar och skrämmer dig. Han behåller kontrollen tills han tröttnar eller träffar någon ny.
Jag skulle iaf vara rädd för honom om jag hade en relation men honom. Hans ex vågade inte göra någon anmälan mot honom förrän nu. Jag tror att tack vare stöd från varandra så kunde Madde och Jenny göra det.

Dagen var lång och allt blev förskjutet hela tiden. Det började kl 9 och när jag gick därifårn kl 17 var dom fortfarande inte klara. Nu är det bara att vänta på domen.
Micke erkännde ett av alla fall av misshandel som han var åtalad för, det som hände i april när han försökte strypa Madde. Det andra nekade han till. Han hade i sin tur även anmält Madde för misshandel för hon gav honom en smäll i bakhuvudet tidigare samma kväll på Oliwer och hade fått jätte mycket smärta och svullnad. Men det var visst något han missade att säga till polisen när han hördes första gången, det kom efter han hade läst vaktens vittnesmål. hmm lite misstänktsamt där....
Åklagaren trodde iaf på Madde. Hennes historia stämde mer om vad som hände under kvällen efter ha hört vakten som vittnade.
Micke blev iaf släppt i väntan på dom. Madde har flytt från stan, med hjäpt av kvinnojouren skulle jag gissa. Hon ska ringa i kväll så får jag veta hur hon mår.

Jag gick hem tidigare från jobbet idag. Jag mådde inge bra. Frusen, sprängande huvudvärk och febrig. När jag kom hem runt 12 tiden åt jag lite mat och sen dess har jag legat i soffan och sovit. Jag var vaken lite när Patrik var hemma men när han åkte till gymmet somnade jag om. För en lite stund sen blev jag dock väckt av svärmor, så då passar ja på att fylla på vatten och blogg lite innan jag intar soffan igen =)
Jag ska vara hemma i morgon också... krya på mig lite.

Nu ska jag ta ett äpple... magen kurrar lite.

Puss & kram

Kommentarer
Postat av: Jonna

hej hej



nej det var inte oss det stod om i tidningen, handlade inte om oss heller utan va en kille som fick ett slag i ansiktet på dansgolvet så det rann en massa blod. vi stod bara brevid, men sånt där är läskigt. Kram

2009-01-08 @ 18:17:06
URL: http://vackerheten.blogg.se/
Postat av: Tina

Men usch vad otäckt och fruktansvärt för madde. Jag hoppas verkligen att han får vad han förtjänar!!

Du får hälsa henne så mycket från mig när du pratar med henne!



Ja, eller hur menar det! Fan såklart jag ska bli snyggare..6 ve ckor har jag på mig att bli fit! Eller mer fit ;) Så nu har ag beställt fettförbrännande tabletter och proienpulver som lite hjälp på traven!

Och krya på dig ännen, inte ska du ta och bli dålig igen!

Kram

2009-01-08 @ 18:50:36
URL: http://misstina.blogg.se/
Postat av: Sanna

Heeej vännen!



Ja va hemma i morrn du o kurera dig, du såg inte så pigg ut på jobbet idag. Skickar över lite "krya-på-dig-kramar" till dig från mig. Vi ses på måndag.



Kraaaam Sanna

2009-01-08 @ 19:11:43
URL: http://sanniis.blogg.se/
Postat av: Lina

Vet Vilka det är som du skriver om.. känner båda två o en kompis var på den rättegången.. han e helt störd o jag förstår inte heller hur man kan stanna kvar i ett sånt förhållande men men.. får hoppas att det är sista gången nu för Madde.



Det sjuka e att dom släppte han fattar inte varför .. han e ju psykist ostabil :/ hoppas att han låter bli Jenny nu iaf.. usch jävla pucko...

2009-01-08 @ 19:57:12
URL: http://lina83.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kvinnojouren skulle ju inte jag ta hjälp av!



Mer falsk organisation får man leta efter!

Men hoppas verkligen att hon får hjälp nu.



En sådan kille förtjänar ett nackskott.

2009-01-09 @ 13:02:56
Postat av: Krille

usch va otäckt...

men jag tänkte iallafall bara tipsa dig om http://www.bloggdesign.nu om du är intresserad av bloggdesign och har nå frågor om det.

2009-01-09 @ 15:19:23
URL: http://www.bloggdesign.nu
Postat av: Anna

Sanna: Tack vännen! Vi ses på måndag.

Krille: Den sidan jag jag besöka. =) Tack



2009-01-10 @ 11:31:47
URL: http://missjohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback