Vilken idiot!

Jag har precis sett när en person i en mörkblå volvo köra över två skyltar utanför huset där jag bor.

Precis utanför så smalnar vägen till så att bara en bil kan köra.
Det finns 2 st markerinsskärmar varav den ena är precis vid där vägen smalnar.
Den ser ut så här:

Precis efter den så finns ett övergångställe där den här skylten finns

Person i den mörkblåa volvon kom i en j***la fart och "missade" dessa skyltar och körde över rakt över dom!

Antingen väldigt full eller så kanske personen nös.... inte vet jag men den åkte vidare i samma höga fart. Jag gick ut för att kolla efter bilen och samtidigt kollade hur det såg ut vid vägen. Sen gjorde jag det rätta. Jag ringde till polisen.
Eftersom skyltarna är borta så fanns ju risken att det skulle ske en olyka. Vissa kör som idioter här och håller inte hastighetsgränsen alla gånger.

Lite bilder passade jag på att ta: (tagen med mobilen)

 

Polisen kom och kollade och ställde upp ena skylten lite provisoriskt i snön.
Vägverket ska komma och fixa dom antingen i kväll eller i morgon.




Den där järnstolpen måste ha skadat undersidan av bilen.

Nu ska jag försöka fixa lite mat.

Ha en trevlig kväll!

Puss & kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback