Fredag den 13:e...

... har aldrig varit min dag. Jag har en tendens att ramla ner för trappor, tappa kastruller eller liknande på mina tår och har t o m nästan blivit på körd av en lastbil för några år sen.
Helst av allt så vill jag bara vara hemma och ligga i soffan, för där kan det väl inte hända något. Eller?!?
Än så länge har det varit lugnt.... ta i trä. Hoppas dagen fortsätter så här.

I dag är det Anettes födelsedag. Hon fyller ___ år. (Man nämner inte en kvinnas ålder) hihi

Hur känns det vännen? Inte långt kvar till kärring. Fast jag hinner dit först

I går tog jag och Patrik det lugnt för en gång skull. När jag kom hem så ringde jag till Bästa Tina och kollade om hon hade sängar till oss. Lite solterapi behövdes. Självklart kunde hon trolla fram det till oss. Sen lite mat och mysa i soffan, jag höll på att somna redan halv nio men lyckades hålla mig vaken i en timme till. Jag vet inte när Patrik kom in.. jag sov som ett barn.

I morgon är det alla hjärtans dag. Jag älskar den dagen. Och nu säger jag inte så bara för att jag har ett förhållande utan jag har alltid älskat den dagen. När jag var singel så hade jag och mina tjejkompisar sköna hemmakvällar med film, popcorn  och vin. Jag gav dom jag älskade blommor och jag fick blommor från dom som älskade mig.
Det bästa var  ju om alla hjärtans dag inföll på en fredag eller lördag.
Då gick man ut på krogen och det var BARA singel killar ute.

Man kunde flörta hur mycket man ville utan att behöva vara rädd för att få en handväska i bakhuvudet av en svartsjuk flickvän. haha

Det jag försöker säga är att  man gör dagen till vad man själv vill.
De flesta killar är ju tyvärr inte så spontana och går iväg och köper blommor till sin käraste så på ett sätt är alla hjärtans dag bra.... men på tok alldeles för kommersiell.
Handel har gjort dagen alldeles för stor. Man ska inte behöva köpa en massa för att visa sin kärlek.
Men blommor vill man ju gärna ha. Det tillhör ju faktisk dagen till ära.

Jag har lovat frukost på sängen för Patrik i utbyte mot blommor och choklad. Chokladen ligger redan hemma och väntar. Jag fick välja själv dessutom. hihi
Vi ska bowla imorgon och sen på resturang. Jag måste ringa och kolla om det finns bord någonstans. Lite sent ute kanske men det gör inget.

Ska jag kanske börja jobba lite nu eller?!?! Tror nog det.

Ha en bra dag!

Puss & kram


 


Kommentarer
Postat av: Dorothea

Tack så jätte mycket för din kommentar.

Nu är vi äntligen friska igen.



Hoppas du får en toppen helg =)

Kram

2009-02-13 @ 19:00:38
URL: http://theans.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ha en superfin alla hjärtans dag :)

2009-02-14 @ 13:02:00
URL: http://vackerheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback