Boktips

I går kväll läste jag ut Liza Marklunds "Nobels testamente". Det var en riktigt bra och spännande bok som jag rekomenderar varmt.
Det tog ett bra tag att komma igenom boken men det var värt det. Den blev bara bättre och bättre för varje kapitel.
Alla som känner mig vet att jag inte är så mycket för att läsa då det hänger ihop med att jag är dyslektiker men det hindrar inte mig från att köpa böcker som verkar intressanta.

Samtidigt så är det en utmaning och bra träning att läsa.
Jag kan ju vara bekväm och köpa talböcker men det är inge kul.... då är risken att man somnar eller låter tankarna flyga i väg istället.


I kväll ska jag börja läsa fortsättningen, "Livstid". Det var den som jag hittade först och ville läsa. Men man bör ju läsa den första boken så att man hänger med lite i handlingen. hihi
Jag började läsa redan när jag lagade mat. Ingen bra idé att steka fisk samtidigt som man läser. Jag hade tur att jag inte brände maten.

Min dag har varit relativ bra. Jag har dock mått lite dåligt vissa stunder. Lätt illamående... vet inte varför men det kan varit något jag har ätit. Det går säkert över till i morgon.

Åh jag har lite bra nyheter. Jag har fått jobb under sommaren på ICA Butiksadministration! Jippi!!!
Jag är sssssååååååå glad! Jag gillar det stället. Underbara kollegor, skön stämning och en bra organisation. Nu gäller dte bara att hålla tummarna att jag även får vara kvar efter sommaren. Tyvärr så är det anställningsstopp men jag hoppas på ett vikariat iaf.

Nu ska jag ta en kopp te och lägga mig i soffan med min bok. Patrik är gullig och tvättar. Jag kände att det var hans tur. Jag har tagit hand om all disk och jag vet att jag kommer att få vika tvätten sen men det gör inget. Det är själva tvättandet som är tråkigt.

Puss & kram


Kommentarer
Postat av: Tina

Livstid läste jag ut för någon dag sedan! Den var riktigt bra!!

Kram kram

2009-02-17 @ 14:18:26
URL: http://misstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback