Skärpning nu

Det var ett tag sen jag skrev nu. Nu måste jag skärpa mig.

Helgen var riktigt kul. Jag hade fixat till en glöggkväll med tjejerna hemma hos mig i lördags. Glögg, lussebullar och mer alkohol blev det.
Tyvärr så fick jag i mig för mycket och fick till en riktigt karatefylla. Det var tur att jag vände hem redan i kön till Harrys... vågar inte tänka på alla pinsamheter som hade hänt annars. usch.. jag mådde verkligen inte bra på söndagen.
Men jag var inte den ända... Patrik var värre än mig. Jag var däckad och hörde inte när han kom hem på natten men han hade sönder en ljuslykta och hade nästan ner en tavla. Den hängde snett såg jag.
När vi låg bakis i varsin ände av soffan så kollade vi bara på varandra och saknade våra myslördagar.

Man ska aldrig säga aldrig... men jag lovar att det kommer att dröja tills både Patrik och jag får för oss att festa loss igen. Det slutar bara med huvudvärk, minnesförluster och illamående.

Nej, tacka vet jag hemmakvällar med två-tre glas vin och spel eller film. Det passar bättre.
Det är bara att erkänna att man är inte 20 år längre. Man kan inte festa som man gjorde förr... 

I går hände det inte så mycket. Jag tvättade och gjorde en massa hushållsarbete. Det är ju ett heltidsjobb att bara gå hemma.

I dag har det däremot varit mer action. Pappa hämtade mig runt 10 tiden, iväg till firman och lassade in en massa pärmar i bilen. Sen iväg till jobbet en snabbis och pratade med chefen för att få lite uppdatering om vad som händer. Nu vet jag mer av vad som har hänt och varför saker blev som det blev. Får väl svar på alla frågor nästa vecka när vi alla ska luncha tillsammans.

Hämtade upp mormor för att åka med henne till ögonkliniken på Centrallasarettet. Hon har gråstrarr på vänster öga och det har gått så långt att hon knappt ser. Efter 2 timmar konstaterades det att hon ska bli opererad på vänster öga och att hon även har fått en liten blodpropp vid det högra ögat. Det hade hon inte upptäckt men eftersom hon inte hade märkt någon förändring på synen så var den inte allvarlig.
Däremot så måste hon nu gå till sin familjeläkare för en grundlig kontroll av resten av kroppen för att vara säker på att det inte finns fler proppar någonstans.

Lite läskigt det där med proppar.. man kan få en utan att man vet om det. Det flesta proppar märker man men nu vet jag att man kan få en liten utan att märka av det.
Den lilla hypokondrikern inom mig kom fram en snabbis.. lite oroligt när man tänker på det.

När vi var klara på lasarettet drog vi iväg till Erikslund och handlade på systembolaget (till mormor, jag vill inte ha något därifrån) och maxi. Jag skulle bara handla lite men det blev mycket. hehe

Nu sitter jag i soffan och slappar lite. Patrik spelar cod(?), nå krigsspel på xbox... är inte så hemma på sånt.
Jag ska strax kolla på Biggest Looser på kanal 5.


Kommentarer
Postat av: Monica

Va!! Missade jag dig på ögon:-( Vad tråkigt. Vi får väl se om vi ses när din mormor ska opereras och om det är du som följer med. Kram på dig.

2009-12-10 @ 17:44:42
Postat av: Anna

Ja just.. du jobbar där. Det blir antingen jag eller mamma som följer med då. Kan inte du se till att hon kan krypa fram lite i kön? blink

2009-12-16 @ 13:30:34
URL: http://missjohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback