Det snöar!!

Nu har julkänslorna kommit fram. Det snöar ute och det är helt vitt på marken. Underbart!!!
Enligt smhi ska det snöa hela natten och i morgon. Sen blir det massa minus grader och förhoppningsvis kommer det mer snö den 22 december. Yeah!!

I dag har jag försökt fundera ut en plan B när det gäller min jobb situation. Eftersom jag inte vet vad som kommer att hända så har jag sakta börjat kolla på andra jobb. Jag hoppas verkligen att jag kan vara kvar men jag har insett att jag måste börja tänka på mig nu. Hur jobbigt det än är...

Jag behöver verkligen jobba igen. Våran (skit) bil börjar kosta för mycket pengar i reparationer nu. Den gick inte genom besiktningen för en vecka sen och vi måste troligtvis byta katalysatorn. Oavsett så måste en mekaniker ta en titt och bara det kostar minst 500 kr. Ska vi sen byta allt så pratar vi runt 2000 kr.. vi har snart lagt ut mer pengar på bilen än vad den är värd. Hade jag haft en fast inkomst så kunde vi köpa en ny eller iaf bättre.

Någon som vill byta annars? Vi byter gärna vår fina och underbara skit bil mot en bil som inte behöver lagas. Någon? Nehe... =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback