"Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge"

Det är ett ganska bra talesätt.
I dag fick jag äntligen tillbaka på skatten.
"Så sent??" tänker ni kanske... Jo det är så att jag och min bror har ett vilande företag och det gör att vi får våra skattepengar lite senare än vanliga människor.

Visst hade det varit skönt att ha fått pengarna i sommras men dom är mer välkommna nu. Nu kan jag faktiskt inhandla alla julklappar och inte behöva känna stress dagen innan julafton när lönen kommer.

Dessutom så passade jag på att lägga undan 2000 kronor till sparande. Jag har nämligen öppat ett så kallat framtidskonto som är låst ett år i taget. Jag ganska nyligen börjat spara till.. ja, framtiden. Till framtida bröllop, barn eller hus... vi får se vart pengarna hamnar.
Det viktigaste är att JAG sparar.
När jag skulle föra över pengarna till mitt sparkonto så tänkte jag "är det för mycket pengar? behöver jag inte dom här?"
Typiskt mig.... demonen inom mig försöker få mig att spendera pengarna istället för att spara. Tur att kontot är låst så att jag inte kan röra dom. hehe

Alla ni som verkligen känner mig vet hur det bränner i fingrarna så fort jag har pengar... dom går åt väldigt fort. Så fort jag ser att jag har pengar över när räkningarna är betalda så känner jag att jag måste handla nått. Även om jag inte behöver köpa nya kläder eller nått till lägenheten så är det som att någon styr mig ner till stan eller IKEA för att handla. Det är som en drog eller nått... men nu ska det bli ändring på det.

Det finns saker som jag vet kommer att hända någon gång under mitt liv och jag vill vara beredd när det väl händer. Pengar ska inte vara ett problem när den dagen kommer.
Jag bara hoppas att jag kan fortsätta spara som jag har gjort nu. Det visar sig.

Nu ska jag gå och lägga mig. I morgon ska jag gå iväg till mitt "jobb" och bjuda cheferna på hembakade lussebullar, jag vill visa hur mycket jag uppskattar deras jobb och att de kämpar för att ha mig kvar. Sen ska jag iväg till fru barnmorska. Jag skulle ha gjort en kontroll men jag fick tyvärr min vecka några dagar för tidigt. Däremot så ska vi prata om nya p-piller.
Jag slutade med mina i mars då jag mådde dåligt av dom men nu är jag redo att testa nya... eller vi orkar inte hålla på med kondom längre. Så drygt och det känns inge bra. Vill ju köra el naturell.. det är bäst! Oj vad personliga vi blev nu.. hihi


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej vännen! Tänkte bara säga det att: "Vem f-n vill äta kola med papper på när man kan få dom utan papper" La naturell :-) hihihihi.... vi höres. Kram SannaPanna

2009-12-04 @ 14:09:56
Postat av: Anna

Precis! La naturell is the shit haha

2009-12-04 @ 14:36:22
URL: http://missjohnsson.blogg.se/
Postat av: Jonna

hej hej. hoppas ni tjejer hade superkul i lördags. Jag smsade tina eftersom jag inte hade kvar ditt nr, har bytit mobil igen eftersom min nya är trasig. Glömt fråga om ditt :)

Jag får följa med nästa gång när inte mitt öga krånglar! Kram

2009-12-06 @ 14:56:34
URL: http://vackerheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback