3 dagar till julafton

Nu är det inte många dagar kvar till julafton.. wwwwiiiiiiii

I morgon ska jag ta fram granen och pynta den. Tanken var att jag skulle fixa det idag men det har inte funnits tid för det.
I morse var jag iväg och klippte mig, sen iväg till arbetsförmedlingen för att aktivera mig igen och kolla hur man går till väga när det gäller att bli varslad. Det är lite man måste tänka på. Jag fick vänta i en och en halv timme innan jag fick prata med någon.
Jag fattar inte varför det ALLTID ska ta sån jävla tid. Fast det är ju bara att gilla läget.. måste man dit så måste man. När jag var klar sprang jag upp till Proffice för att fixa ett arbetsgivarintyg, akassan behöver visst ett sånt.

Ringde Bästa Tina och kollade vad hon gjorde. Som tur var så jobbade hon. Jag som verkligen behövde lite sol. =) Medans jag väntade på bussen sprang jag in till Gina Tricot och köpte en kofta som jag har kollat på ett tag, sen köpte jag snabbkaffe och lussebullar som jag tog med till Tina.

Efter att ha fått lite solterapi tog jag bussen hem. Ja, jag kunde ha gått men det var sssååååå kallt. När jag kom hem så satte jag mig och började kolla lite jobb och sökte även några.
När Patrik kom hem så började han klaga på en gång, "har du inte diskat? har du inte bäddat sängen?"
Nä, jag har inte varit hemma på hela dagen och sen så tänkte jag ta hand om min situation först. Den är lite värre än disk och en obäddad säng! gggrrrr

Han åkte iväg och tränade och jag ställde mig snällt vid spisen och började laga mat.
Tror ni att han sen ställde sig och diskade efter maten? Nej nej, det var jag som fick göra det. Det var tur för honom att han tog över efter halva disken.

Jag blir så trött ibland. Bara för att jag går hemma så tar han för givet att jag ska fixa allt. Va fan, jag betalar lika mycket som honom, då ska han inte klaga och hjälpa till!

Så, då har jag avregaerat mig lite. Nu ska jag kolla klart på CSI sen tror jag nog att jag ska sova.


Kommentarer
Postat av: Pelle

om det varit tvärt om. Skulle du bli sur på din pojkvän då? Om du själv jobbat en hel dag? Det är intressant detta, för jag tror faktiskt att du skulle bli sur.

2009-12-23 @ 09:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback