Stockholm, bröllop och sol

I helgen var jag och Patrik i Stockholm. Vi var bjudna till Patriks kusin Ann-Sofies bröllop. Hon gifte sig i lördags med sin amerikanska pojkvänn, Jonathan, sen 5 år tillbaka.
Vi började med att hälsa på Anders och Veronica i Sollentuna på fredagen. Dom flyttade nyligen in i en enplans radhus i Häggvik. Vi grillade och hade riktigt trevligt. Jag var helt slut när klockan var runt elva och jag slockande på bara någon minut.


Grillpojkarna... fast det slutade med att det var jag söm skötte grillningen.

På lördagen var det uppstigning vid tio tiden. Anders och Veronica hade dukat upp en rejäl frukost ute på altanen. Solen sken och himmlen var blå. Dagen kunde inte börja bättre!
När vi hade gjort oss i ordning och fått på oss festkläderna bar iväg till Stockholm city och hotell Hilton. Där mötte vi upp Patriks föräldrar. Vårat rum var inte klart så vi fick ställa in våra väskor i deras rum.

Efter lite mingel i lobbyn så tog vi en chartrad buss ut till Nacka kyrka och till själva bröllopet.
Vigseln var helt på engelska men psalmerna och de sånger som solisten sjöng var på svenska.
Allt var riktigt romantiskt och brudparet riktigt stålade av lycka.


Nacka kyrka




Ann-Sofie och Jonathan Cox

Efter vigseln åkte vi med bussen till Skansen och hade en drink uppe på Oscarsterassen, innan vi promenade upp till Högloftet där festen var.


Mor och son Karlsson


Brudparet anlände med häst och vagn.

Under middagen hölls det en massa tal, alla på engelska så klart. Man fick veta mycket om både Ann-Sofie och Jonathan som man inte visste. Det blev mycket skratt.

När dansen kom igång var det soul train och linedance fullt ut. Helt galet kul!

Sen var det dags för dom amerikanska traditionerna. Brudens strumpeband skulle tas av av brudgummen och sen kastas till alla (ogifta?) killarna. En av de amerikanska killarna tog den.



Brudbuketten skulle även den kastas till de ogifta tjejerna. Den tjej som fångar buketten ska, enligt amerikansk tradition, gifta sig inom ett år.


"Är ni beredda???"

Kan ni gissa vem som tog den??????


JAG!!!

hehe.. Precis innan slog Patrik vad med en amerkan att jag skulle ta den. Som att han visste hur mycket jag ville ha buketten.

Så då blir det bröllop om ett år......
Nja, jag tror nog inte det. Patrik har inte visat att han vill gifta sig med mig och jag tänker inte tvinga honom. Att tjata funkar inte, det är nästan som att tvinga någon till att göra något dom inte vill.
Vill han inte så behöver han inte. That´s it!
Men drömma kan man göra. Alla tjejer.. eller nästan alla, drömmer om att få ha den underbart vackra vita kläningen.

Nåja.. Bröllopet var riktigt roligt och jag tackar Ann-Sofie och Jonathan för att vi fick komma och all lycka i framtiden.

Nu vill jag passa på att välkomna den nya medlemen i familjen. Som jag har skrivit tidigare så blev Patrik morbror i tisdags förra veckan. Jag och Partik tog en promenad till önsta gryta och hem till Helena Och Johan för att träffa lilla Gabriel i söndags när vi hade kommit hem från Stockholm.


Visst är han söt??

Nu återgår vi till dagsläget. Jag har inte hört något om jobbet jag som jag var på intervju i förra veckan. Skit också men det går fler tåg. Jag söker minst 4 jobb om dagen och någon nappar säkert. Jag ser fram emot lite ledighet.. även fast den är obetald. Få en chans att andas lite och hämta krafter för att klara hösten.

Nu ska jag slappa lite i soffan innan det är dags för sängen.

Ha det bra!!


Kommentarer
Postat av: Tina

Ser ut att ha varit ett riktigt sagobröllop =) Men det är klart man vill ha det stort när man förhoppningsvis bara gifter sig en gång i livet!



Puss och kram

2009-08-12 @ 15:51:36
URL: http://misstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback