Party!

I kväll ska vi till Louise som har fyllt 25 år. Hon bor annars i stockholm men ska ha sin fest hemma hos sina förlädrar. Det kommer nog att bli en riktigt rolig fest.

Jag och mamma var i väg och handlade i dag. IKEA, ICA Maxi, Sytembolaget och Intersport fick ett besök av oss.
Jag är på jakt efter ett par bra löpar dojor. Patrik ska hjälpa till och sponsra mig, ett par riktigt bra dojor är ju inte direkt billiga.
När vi klev in på Intersport så bad jag att få hjälp med vad man ska tänka på när man köper skor och vad man ska tänka på när man springer. Killen som hjälpte mig visste verkligen allt det fanns att veta om löpning och skor. Jag fick mycket bra tips och vi hittade ett par skor som passade mig. 690:- på kampanj, 1000:- ordinarie. Nice!!
Nu ska jag bara få Patrik att hosta upp pengarna.

Jag kan ju passa på och berätta om en lite grej jag ska göra i september. Jag ska göra en "30 day challange" med start den 1 september.

Under 30 dagar ska jag:
äta sunt och regelbundet (mer än jag brukar)
motionera mer, börja med promenader sen löpning
träna på gym 4-5 dagar i vecka minst 1 ½ timme

Jag får inte:
äta godis, snaks, skräpmat, popcorn, kakor, bullar eller nått sånt.
ingen alkohol
ingen läsk

Ska bli kul och se vad som händer och om jag klara det. Vad tror ni?
Det kommer att bli jobbigt och mitt största problem är att jag burkar ge upp ganska fort. Men nu jävlar... jag ska fixa det!
Jag måste bara förbereda mig mentalt... funkar det inte mentalt så får jag snart problem.

Varför ska jag nu göra en sån här grej undrar ni säkert? För att det ska bli kul att få en riktig utmaning, bara bli bättre och bättre. Den stor utmaningen kommer sen i vår. Då ska jag springa vårruset och jag tänker springa hela sträckan.
Det är målet!

Nu ska jag leta fram något att ha på mig.

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Liten

Vad spännande gumman! Klart att du fixaar det här! Bara man kommer över första sockersuget är det lätt den =) Tyvärr så måste man ju tänka på att frukt och vissa grönsaker bara är förklätt socker, så man bör ju helst utesluta även det =/ Lycka till =)

2009-08-23 @ 10:05:52
URL: http://litenjag.nu
Postat av: Liten

Klart att jag tror på dig!

Och tack för kommentaren själv, inte den om katterna utan den om att jag såg glad ut igen =)

Skulle behöva ta tag i mitt godisätande igen jag med, men den där motivationen och drivkraften verkar ha övergett mig sucken

2009-08-24 @ 13:55:01
URL: http://litenjag.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback