Mår bättre idag

Febern är helt borta och jag har mer enegi idag. I morgon ska jag tillbaka till jobbet och göra mina två sista dagar.

På något sätt så känns det inte som att jag har varit sjuk. Mat måste fortfarande lagas och disk måste diskas. Jag har ju inte direkt fått nån hjälp. Inte haft någon som har sett till att jag har fått vatten eller sånt.

Ja, jag klagar... och det har jag rätt till!

När killar är sjuka så måste man kolla till dom var femte minut för att se så att dom "fortfarande lever". Dom håller ju på att dö när dom är förkylda men när vi tjejer är sjuka så får vi så fint hålla koll på oss själva.

Patrik har alltid varit super gullig när jag har varit sjuk men inte den här gången. Igår var han knappt hemma och jag fick snällt ställa mig och laga mat till honom efter han hade tränat och sen självklart ta hand om disken.
Idag är det samma visa. Ingen mjölk eller yoghurt fanns det hemma och tanken slog aldrig honom att åka förbi ica och handla på vägen hem från jobbet. Så medans han låg och latade sig i hängmattan så gick jag iväg och handlade.

Kanske inte så mycket att klaga på men det tänker jag göra iaf. Han sa att han skulle ta hand om disken i kväll... vi får se om han gör det. Om inte så tänker jag låta disken få ligga tills han tar hand om den. Det ska bli kul att se. hehe

Nu ska jag kolla hur det går med potatisen.

Ha en underbar dag!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Hehe jadu killar suck :)

Hur gick det med disken,tog han hand om den eller ligger den fortfarande kvar? :)

2009-08-20 @ 12:29:42
URL: http://likeucare.blogg.se/
Postat av: Tina

Ahh haha det är precis samma visa hemma hos oss. Det märks att dom umgås med varandra. När en annan är sjuk så ska man tamefan vara pigg nog att sköta matlagning och sånt medans ens "bättre" hälft sitter framför datorn. Men när dom är sjuka så ligger dom i sängen och kvider och låter som att dom ska dö vilken sek somhelst. Skriker att dom vill ha det ena och det andra. Usch vad vi kvinnor är snälla mot sina maskar till pojkvänner.

Pussa!

2009-08-20 @ 15:01:54
URL: http://nailsandbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback