Ligger hemma sjuk

I går slog förkylningen till. När jag vaknade på morgonen så var jag dunder förkyld och tjock i halsen. Jag funderade både två och tre gånger om jag verkligen skulle gå till jobbet och bestämde mig till slut att jag skulle göra det.
Det blev en lång dag....
Jag hade varit iväg med mormor till hörselcentralen på förmiddagen på ett informationsmöte inför sin hörapparat som hon snart ska få. Mötet tog två timmar och jag kom inte till jobbet förrän halv ett.
Vilket då betydde att jag var tvungen att jobba sent. När klockan var tio över åtta stämplade jag ut och var hemma runt fem över halv nio.
Hela eftermiddagen var jobbig. Jag hade gömt min nässpray hemma så jag hade lite problem att andas ett tag. Jag var täppt i båda näsborrarna. Suck

I natt hade jag feberfrossa och det kändes som att jag höll på att hosta sönder mina lungor. Valet var ganska självklart när jag vaknade, jag skulle stanna hemma från jobbet.
Det är ju typiskt... jag har hållit mig frisk hela sommaren och när jag äntligen får förlängt en vecka så blir jag sjuk.
Trött jag blir! ggrrrr

Tyvärr så kan man inte styra hur kroppen fungerar och det är bara att gilla läget. Jag hoppas att jag bara behöver vara hemma idag och mår tillräckligt bra för att kunna jobba i morgon.

Jag har min bisolvon hostmedicin, min nezeril nässpray och en stor rulle med papper i närheten. Jag måste bara fylla på min flaska med vatten. Sen kan jag ligga i soffan och återhämta mig.

Helgen var riktigt lugn. Fredagen spenderades hemma med film och cola. I lördags var jag och Partik iväg och provkörde nya KIA Cee´d.
Min bror har precis köpt en sån bil och vi båda blev helt sålda. Riktigt skön bil att köra. Men vi har inte råd just nu att köpa en ny bil men vi drömmer.
På kvällen gick vi till Bellmans och åt en god middag. Dom har bättre mat nu än vad dom hade för ett år sen. Dit ska jag gå igen. Jag tog en fläskfilétoast och Partik en klassisk pepparbiff. Och jag drack cola till maten.
Jag hade lovat mig själv en vit helg och så blev det.

Sen gick vi på bio. Public Enemies blev det.
 
Jag kan verkligen rekommendera den. Det fanns inte en enda "död tid", jag var fångad hela filmen. Johnny Depp var lika sexig som vanligt. grr

Nu ska jag hämta mer vatten sen är det snart dags för Johan Wissman att springa kval på 400 meter i friidrotts VM.

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback