Fullt upp

Helgen har varit ganska full. I fredags efter jobbet gick jag ner till stan och mötte upp Tina. Vi gick runt och kollade i lite butiker innan vi käkade lunch på Choy´s Garden. Jag passade på att köpa nya träningsbyxor. Hittade ett par sköna byxor på NewYorker som passade bra. Jag kunde till min förvåning gå ner en storlek. Yeah! Alltid lika kul när man upptäcker att man kan he en mindre storlek. Systemet fick även ett besök innan jag cyklade över till mamma.
Där höll dom på att sätta upp ett tält men vinden hade tagit tag i taket och knäckt alla stänger.
Skit kvalité måste jag säga. Vi löste tält problemet med att åka i väg till ÖB och köpte två stycken partytält. Systemet fick ännu ett besök sen på kvällen innan jag åkte hem. All alkohol till festen skulle inhandlas... det blev ganska mycket. Vi packade bilen full. hehe
Kvällen sen blev oerhört lugn. Patrik åkte iväg till Per och Tina och festade lite medans jag var hemma och kollade på film och sen gick jag och la mig tidigt.

Lördag morgon passade vi på att mysa lite. Det kunde behövas efter en vecka där vi knappt har träffats något. Det enda som saknades var frukost på sängen. hihi

Patrik sjussade sen iväg mig till mamma där vi började plocka fram stolar och gjorde rent dom. När klockan var två orkade jag inte vänta på att grabbarna skulle komma och ställa upp partytälten så då gjorde jag det.

Ha Ha jag kan också!
Jag har också anlag för att bygga tält! Världens största plockepin kan jag lova. Tre tält blev det till slut. Bord och stolar ställdes upp, dukar på och sen var det klart. Min bror Patrik och hans tjej Maria hade gjort all sallad och dom höll på med det medans jag fixade borden. Jag hade kökstjänst hela festen sen. Mamma fick inte vara i köket.

Tjugo i fem fick jag äntligen byta om till lite mer festliga kläder. Stressade som bara sjutton var jag. Men jag hann.

Festen blev jätte lyckad. Alla hade trevligt och mamma blev nöjd med allt. När vi gav henne dom nya utemöblerna så förstod hon inte först att det var hennes men när vi sa det så blev hon rörd till tårar såg jag. Kul att hon gillade dom.

Vi cyklade hem runt halv tre tiden på natten, förbi Milles för en hamburgare och sen stupa i säng halv fyra. Jag sov som ett barn.
Bilder från festen lägger jag upp i kväll.

På söndagen åkte vi över för att plocka ner allt och städa. Det var bara jag och Patrik som var där och hjälpte till men vi har ett bra teamwork så vi var klara på lite mer en 1 timme. Skönt att det inte var så mycket att städa. Vi plockade mycket på kvällen.
Det var helt underbart väder så vi bestämde att åka till björnön och bada.... men det var skit kallt i vattnet så det blev inte mycket bada. brrrrr nä, mist 22 grader i vattnet ska det vara för att jag ska njuta.

I går var jag och Malin iväg och tränade efter jobbet. 40 minuter benpass blev det. Inte så mycket men vad gör man när dom stänger kl 17. Det blev intensivt och det känns kan jag lova och idag är det dags igen. Armar och mage blir det. Man måste ligga i om man ska bli fin.

Patrik lyckades få två extra dagar semester och åker iväg med Adde, Peter och Per idag till Addes stuga. Skönt för honom då. Själv måste man slava men jag har snart semester. Jag slutar på ica nästa fredag och idag får jag veta om jag får någon vecka förlängning. Hoppas.

Håll tummarna för mig!

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Liten

håller tummarna

2009-08-04 @ 11:08:50
URL: http://litenjag.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback