Motivation?

För vissa personer som vill något fixar det oftast snabbt och enkelt medans andra måste kämpa som idioter för att ens komma halvvägs.
För mig själv så måste den rätta motivationen infinna sig innan jag tar tag i problemet på största allvar.


Så var det när jag slutade röka. Fyra gånger hade jag försökt utan resultat och på den 5:e fixade jag det. Den rätta motivationen kom då genom ett löfte på frieri från min älskade, dock har han inte friat än men det är helt ok, vi har iaf inte råd att gifta oss just nu.

När jag slutade röka så kom även en massa extra kilon smygande. När jag bestämde mig för att ge mig på de extra kilona så hade jag motivationen till att gå ner i vikt.... men inte den rätta.


Visst har jag tappat några kilon och 13 cm runt midjan men jag tappar fokus hela tiden. "Det gör inget om jag äter godis i kväll, jag går av det i morgon". Alla vet ju att det inte funkar om man tänker så.
Man kan säga att jag är nästan som ett barn, man måste liksom muta mig för att få vissa saker gjorda eller lova att något roligt ska ske.


Jag hoppas att den rätta motivationen kommer snart... jag kommer att kämpa för att fixa det här. Det är inte roligt längre. Jag vill inte se ut som en flodhäst längre och jag vill inte höra hur folk viskar om mig. "Såg du hur fet Anna har blivit".
Ja, jag vet... Jag är inte blind!


Träningen ska trappas upp nu iaf. Jag ska börja cykla till skolan och sen åka direkt till gymmet efter skolan.
Jag måste skärpa mig!


Om en timme ska Kristin och jag gå iväg till Hälla och kolla lite priser på proteinpulver till henne och viktkontroll till mig på Life.
Får se om vi hittar något.


Nu ska jag ta en kopp kaffe.

 

 

Kommentarer
Postat av: Kristin

Ja nu jäklar ska vi kämpa på här med vikten=)...Gå gå massa gå och träna=)

2008-09-16 @ 23:40:24
Postat av: Jonna

Hej tjejen

Ja vi alla verkar kämpa med vikten nu. Jag har börjat på mitt hundraelfte försök att gå ner :)

SÅ vi får försöka att peppa varandra allihop kanske? :) Kram på dig

2008-09-17 @ 13:10:32
URL: http://vackerheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback