Lördag...

Jaha, då var det lördag igen. I går var jag hos mormor efter skolan. Jag lagade mat åt henne och såg även till att hon har mat under helgen. En kille från begravningsbyrån kom och gjorde pratade med oss om boupptäckningen.... gud va mycket man måste hålla redan på när det gäller sin parterns ekonomi, tillgångar och ev skulder. Och sen ska vi inte prata om marknadsvärden på hus, hur räkningar har betalats och hur mycket pengar som finns på konton och kontant.

Vi kolla de även på testamentet. Om morfars barn godkänner det så får mormor bo kvar i orubbat bo men dom kan även kräva sin laglott, men jag tror nog att mormor kommer försöka att köpa ut grabbarna så fort som möjligt... så blir vi av med dom. Ja ja det gick bra i alla fall. Jag blev väldigt imponerad över att se vilken ordning hon har med alla papper.
Om tre veckor får vi se hur det har gått med allt.

Kvällen var riktigt lugn. Vi kollade på film och bara slappade.

Nu ska Patrik och jag åka till Bellevue och spela badminton.
Japp ni läste rätt.... jag ska spela badminton. Det är säkert 7-8 år sen. Hoppas det går bra och att Patrik inte tröttnar på mitt flamsande.  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback