Vem är man egentligen?

Det har jag funderat på ett tag nu.
Hur folk förändras efter vilken situation man befinner sig i och vilka man umgås med. Det är där man gör den största förändringen tror jag... Man blir som man umgås skulle man kunna säga.
Umgås man med ytliga människor så blir man själv ytlig, osäkra människor så blir man det själv eller om man umgås med någon som lever utöver vad man själv tjänar så gör man likadant osv osv.
Samma sak gäller ålder... umgårs man med någon som är äldre så har man ett helt annat beteende än om man umgås med yngre.
Jag känner t ex att jag inte har något gemensamt med 22-24 åringar som finns i "gänget".

Anledningen till dessa tankar är att jag själv har börjat fundera hur jag själv är och hur jag beter mig. Eftersom jag nästan bara har yngre vänner.... gud vad patetiskt det där lät, men tyvärr sant... så beter jag mig annorlunda än folk i samma ålder som mig själv. Man kan inte hålla på att festa varje helg, snacka skit och tro att man är bäst, vackrast och snyggast. Inte jag iaf, hur ni andra tänker och gör struntar jag i....

Det är väldigt intressant att bevittna när beteenden ändras. Som när t ex någon man känner börjar umgås med nya vänner och ändrar sitt beteende och vanor, då blir det ofta ett jävla liv och en massa skitsnack från dom man umgicks med förut. Man vill på något sätt inte att folk ska ändras... Fast man gör precis likadant när man själv börjar umgås med någon ny utan att tänka på vad man sagt om sin vän som ändrade sitt beteende.

Tro nu inte att jag pekar ut någon speciell... det är ett ganska allmänt beteende och jag är precis likadan.

Som jag sa... det är intressant att bevittna. Ta chansen om du får den!

Men någon gång i livet så kommer man till ett vägval som man måste göra, stanna kvar och stampa eller gå vidare.
Jag har kommit dit nu och jag tänker välja att gå vidare. Jag har varken tid eller lust att stå kvar, det är dags att växa upp. Jag blir 30 nästa år och det är dags att börja bete sig som en vuxen. Jag vet att jag måste släppa vissa saker och personer men jag gör det här för mig själv och ingen annan.

Jag har inte många nära vänner men de jag har hoppas jag förstår mig och hur jag känner.

Nu tänker jag återgå till mina studier och konsentera mig på det. Sen ska jag ta hand om min käraste!

Ha det så bra. Vi syns och hörs.

 
 

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Helt rätt inställning Anna. De är bara du som kan välja om du vill stå kvar där du befann dig eller gå vidare i livet, ingen annan kan styra över dig gummsan! Ha de gott :-) Kramizar

2008-10-01 @ 20:47:32
Postat av: Liten

Och det är så befriande att hitta sin egen väg!

Den lyckan man kan hitta när man vågar bryta invanda mönster gör allt värt det. Ta chansen! =)

2008-10-01 @ 20:53:26
URL: http://nedrusvedrus.blogg.se/
Postat av: Kristin

Man ska alltid gå på sin magkänsla och aldrig göra saker man inte vill..

Man ska lyssna till sitt inre för gör man de mår man som bäst!



2008-10-01 @ 21:35:51
Postat av: Tina

Jag tycker du har helt rätt i det du säger. Du är din egen person och det är du som väljer hur du vill leva ditt liv och hur det ska se ut. Visst man börjar närma sig 30 snart, men livet är för kort. Jag vill ha kul med mina vänner så länge som jag kan, nu menar inte jag festa varje helg och allt det, men umgås. Jag har även fått nya vänner som kommit att betyda så otroligt mycket för mig.

Men som sagt man ska göra det man själv känner för och mår bra över =) Ingen annan ska behöva säga nåt annat!

Pussa!

2008-10-02 @ 09:52:16
URL: http://misstina.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är så jag känner. Jag kan inte låta någon eller något hålla mig tillbaka från att göra det jag vill.

Det är ju ända jag som gör mina egna val när det gäller livet..

2008-10-02 @ 10:52:18
Postat av: Sofia

Bra skrivet Anna!

Håll dig till dina val och dina känslor, det är det som i slutändan funkar bäst och visar sig vara rätt.

Follow your heart, live your life!

2008-10-03 @ 09:25:45
URL: http://luckyone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback