Galen?

Ibland funderar jag hur i h-vetet jag tänker... sitter alla skruvar där dom ska? Jag har precis klickat hem en bok från www.adlibris.com... en bok om en stor idiot, mördare och troligtvis den mest hatade man som någonsin levt, Adolf Hitler.


Är jag helt galen??????

Nja.. lite kanske. Alla som känner mig vet att jag älskar historia och tyvärr så var den hemska mannen en stor del av vår historia.
Min mormor växte upp under hans era i Tyskland och jag har hört hur Riket tvingade män att gå med i armén för att överleva. Gjorde man inte som man blev tillsagd så blev man skickad till ett koncentrationsläger eller mördad.

Jag snubblade över den här boken för ett tag sen, som Bengt Liljegren har skrivit, om Adolf Hitler och kände att jag ville läsa den... få en inblick i dennes tankar och liv. Biografer kan vara bra att läsa... men mitt hat mot honom kommer INTE att förändras!

Ja jag är helt galen!!!

Tillbaka till tvätten nu och sen kanske i väg med Bästa Tina till Erikslund.

 

Kommentarer
Postat av: Kristin

Inte alls galen jag älskar själv historia och slukar allt jag kan om den=)

Vissa saker är roliga... andra mindre trevliga bakåt i tiden.

Har kollat på ett antal dokumentärer om hitler på TV=)





2008-10-21 @ 08:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback