Helgen...

Helgen har varit lugn och nykter. Det har varit rätt skönt faktiskt.
I går var jag med Patrik, Micke och Emilia på hockey.... jo det är sant, jag var faktiskt där. VIK mot Malmö.... vi spöade skiten ur dom. Riktigt bra jobbat grabbar!

Killarna åkte sen ner till stan och jag och Emilia åkte hem. Jag hade lovat Patrik att jag kunde hämta honom på natten eftersom jag hade hans nycklar och höll mig vaken.

När klockan var två ringde han och bad om skjuss. Jag sätter mig i bilen, åker ner till stan och när jag precis kommit ner får jag ett samtal från Patrik där han ber mig komma ner och öppna dörren.
"Va? Är du hemma? Jag har ju åkt ner till stan för att hämta dig idiot!"

Han har då ringt till mig och bett mig hämta honom, glömt bort att han ringt mig 1 minut senare och satt sig i en taxi!!!
Var jag glad på honom då eller??? Nä inte riktigt.
För att göra natten värre så ringer Masen tjugo över tre för att få med Patrik på efterfest. Problemet var ju då bara att Patrik var däckad och hörde inte telefonen utan jag fick snällt gå upp och svara.
Jag var inte på det bästa humöret då och det fick masen veta... speciellt i dag när jag halvt skällde ut honom. Han bad iaf om ursäkt och lovade att inte göra om det.

I dag har vi varit ute Eke, (mitt i skogen) hos min kusin Sofia. Det var namngivningsfest för hennes lilla dotter Elin. Det var som ett dop utan präst. Det var trevlig. Vi var där i en och en halv timme sen åkte vi hem.

Nu i kväll har vi varit hos Micke och Emilia. Vi åt tacos och spelade sen Buzz. Det har varit en riktigt trevlig kväll och skönt att ta det lugnt för en gångs skull. Cola blev det för mig och Emilia hela kvällen. Emilia får ju iof inte dricka alkohol med tanke på att hon är gravid och då känns det ganska naturligt även för mig att vara nykter runt henne.
Sen är det skönt att få ha haft en vit helg.
Det var länge sen hela helgen var vit. Det brukar annars bli iaf ett glas på lördagen.

Nu ska jag nog sova lite. I morgon ska jag hjälpa min mamma på förmiddagen med en dörr och sen ska vi till Patriks syster på eftermiddagen.

Dröm sött! 
 

 

Kommentarer
Postat av: Liten

Haha hur många gånger har inte Daniel ringt mitt i natten och sen lovat att aldrig göra om det? Får se hur länge det varar den här gången :P

2008-11-16 @ 10:00:54
URL: http://nedrusvedrus.blogg.se/
Postat av: Anna

Liten: Jo jag vet att han inte brukar hålla det han lovar men jag börjar bli trött på att det är jag som blir väckt... Patrik bara slumrar på.

2008-11-16 @ 11:37:21
URL: http://missjohnsson.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej gumman!

Ja Masen ringde till oss också och jag kan säga att jag var inte glad jag heller!!

Hoppas att din helg har varit bra!

Kram kram

2008-11-17 @ 16:37:25
URL: http://misstina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Masen är coolast!

2008-11-17 @ 17:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback