God morgon...

.... eller ska jag säga kall morgon? Minus 5,3 grader visar temparturmätaren hemma hos mig just nu....  

Jag var upp och körde Patrik till jobbet halv sju i morse. Tur att man har motor- och kupevärmare. Det hade inte varit så roligt att skrapa rutor när det är så här kallt. Det var inte heller så halt ute... vilket jag tycker är underbart. Vi har allround däck och jag gillar inte att köra med dom. Är det ren is så glider man bara, man får inte grepp.

Anledningen att jag gick upp för att köra Patrik är att vår "nya bil" ska in på besiktning i dag och lotten föll på mig. Ska bli kul och se om den går igenom. Jag tror det iaf...

Sen ska jag till Bästa Tina och fixa mina naglar inför helgen. Hon är ssssååååå gullig som hjälper mig. Jag ska kolla om hon kanske kan ta en titt på mina ögonbryn också. Jag är ju inte den bästa på att plocka dom... jag är inte så "tjejig" av mig som jag ibland skulle vilja. Jag är inte så intresserad av smink och sånt, visst sminkar jag mig varje dag men jag lägger inte ner så mycket energi på det som vissa andra.
Det är tur att Bästa Tina kommer med råd och tips ibland.

Vad skulle jag göra utan dig vännen?

Dock brukar jag INTE be henne sminka mig... det har hon bara gjort en gång och då skulle jag vara brudtärna. Jag tyckte synd om henne när hon precis var klar med sin makeup utbildning och ALLA ville att hon skulle sminka dom. Hon hann knappt göra sig själv klar innan det var dags att gå ut och festa.

Äntligen är det helg också. Jag och Patrik ska ta det lugnt hemma i kväll med lite god mat, vin och film. Liten myskväll, bara vi två.  

I morgon är det party. Jonatan (mina älsta syskons lillebror) fyller 30 år och det ska firas. Kalaset är på Falkenbergska kvarnen och jag tror att det kommer att bli en lyckad fest. Vi skojade om att det blir som ett genrep för min del   
Ska även bli kul att träffa min syster och hennes familj. Det är synd att dom bor så långt bort. Man träffas inte så ofta som man vill.

Nä lite frukost kanske. Hörs sen! 
 

 

Kommentarer
Postat av: Tina

Hoppas att du trivs i dina nya naglar nu och var FÖRSIKTIG hehe :)

Kram på babe!

2008-11-21 @ 17:10:44
URL: http://misstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback