Pappas 60 års fest!

I går fyllde min pappa 60 år  och det firades stort. Alla gästerna skulle träffas nere på sjökrogen och när vi kom dit fick vi varsin stålkam och lite information att vi skulle gå över bron. Väl där hoppade vi på ett litet tåg som tog oss till parkeringen bakom centralstationen. Väl där mötte vi Tomas Vistrand utklädd till präst. Man vet aldrig vad den där mannen hittar på.  
Han "välsignade" han oss och gav oss små uppdrag som vi skulle utföra under kvällen.

 
Patrik & jag blir välsignade.

Mitt var att utmana min pappa i små spinglopp haha Jag lyckades senare under kvällen.  Patrik skulle få alla att sjunga allsång 18 gånger.... han misslyckades. Sen bar det iväg med buss och några taxibilar ut till Folkets park i Kolbäck. Det visade sig att det var där festen skulle vara och kammarna som vi hade fått tidigare var vår biljett in och ut ur parken. Parken var öppen för allmänheten under kvällen. Dansband var inbokat och allt. Men det är tyvärr förbjudet att dricka alkohol i parken när den är öppen... men det hade självklart mina farbröder löst genom att göra om lastbilen till en pub. Där fanns vin och öl i massor. Snacka om folk parks stil.
Efter som att festen var under Power Meet helgen så gick festen i 60-tal tema.... och då var det ganska skälvklart att dom hade fixat så att Peter & the cheifs uppträde. Halv två gick bussen hem och vi tog en taxi från stationen. Jag somnade innan huvudet träffade kudden.
 
Även fast regnet öste ner så hade vi jätte kul. God mat, trevliga människor och bra musik. Kan en fest bli bättre? Pappa var super nöjd och det är dte som räknas.   

Äntligen fick vi syskon en chans att ta ett nytt syskonfoto... det är tre år sen sist och mycket har förändrats.


Syskonen Johnsson

I dag på eftermiddagen så tog jag och Patrik en promenade över till mina föräldrar för att hämta bilen och sen för att pappa skulle ta en titt på min datorn. Något gick åt helvete när jag uppdaterade den. Den stängde av sig sälv och nu så står det att det är error i windows..... suck. När vi väl lyckades komma in så att vi kunde köra recovery skivan så kom det upp ERROR med stora röda bokstäver...... först trodde jag inte pappa när han sa det men här är beviset.
 

Det verkar vara hårddisken som är trasig eller nått. Tur att den är försäkrad. Jag ska åka ut till SIBA med den på tisdag så får dom fixa den.

Nu är det nog dags för sängen. Det blir en tuff vecka... en massa jobb och sen är det brölopp på lördag. Efter det så ska jag nog köra en vit månad.... 4:e helgen i rad som det är stor fest. Min lever börjar tröttna nu tror jag   

Sov gott!

  

Kommentarer
Postat av: Liten

Åh, låter som om din pappa och ni hade en riktigt härlig lördag! =)

2008-07-07 @ 14:01:32
URL: http://nedrusvedrus.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det var en helt underbar dag och pappa var super nöjd! =)

2008-07-07 @ 17:48:14
URL: http://[email protected]
Postat av: Tina

Verkar som att det vart en otroligt lyckad kväll!! Inte varje dag som man fyller 60 hehe.

Puss och kram

2008-07-08 @ 13:10:19
URL: http://misstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback