Det går framåt...

Det är nog det bästa sättet att beskriva min omvandling. Synd bara att jag inte får det stöd som jag behöver från alla håll. Men jag orkar inte tänka på det... då kommer jag bara att stanna upp och gå tillbaka till det gamla. Det vill jag inte! Jag ska hålla i gång tempot nu så att jag inte tappar fart.

I går var jag och Kristin på friskis och körde ett ganska hårt pass.  

Kroppen var helt slut när jag kom hem. Jag villa bara duscha och sen sova. Men det var bara att ställa sig och laga mat åt mig och Patrik.... eftersom att det var sol så var han självklart nere på löga och då får jag ta hand om allt. Det blir samma sak i dag.

Vi ska tvätta i eftermiddag men det blir jag som får ta hand om allt eftersom Patrik vill leka ist. Som han så fint sa det "jag kan inte tvätta, jag ska spela beachvollyboll".
Jag då??? Jag har också planer.... jag är ingen jävla städkärring som ska ta hand om all tvätt, diskning och matlagning! Men jag får snällt ställa in eller flytta fram mina planer eftersom jag behöver rena kläder. Jag kanske ska lämna hans kläder så får han tvätta skiten själv.!
Sen är det grillning hos Adde i kväll också.... men jag hinner inte tyvärr. Efter tvätten så måste jag iväg och träna (vilket jag hade planerat in att göra tidigare under dagen). Patrik ska dit.....
Sen hade jag lovat mamma att jag skulle komma och hjälpa henne med packningen inför deras resa i morgon. Jag kan åka dit mellan maskinerna... om Patrik kan vara så snäll och lämna den till mig.

Nu tänker jag jobba på lite så att den här dagen tar slut någongång.
Ha en super bra dag!

Puss & kram


Kommentarer
Postat av: Tina

Tänk om killar kunde vara så snälla som oss tjejer..och säga oroa dig inte gumman jag tar hand om det där..men nopp inte det!



Tycker att du är hur hurtig somhelst och är väldigt målinriktad i att du ska klara det här! Och DU kommer att klara det!

Synd att du inte kund ekomma ikväll, men det blir fler kvällar =)



Puss puss!!

2008-07-23 @ 12:24:22
URL: http://misstina.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack gumman! Det känns skönt att ha ditt stöd. =)

Men han har nu sagt att han kan tvätta det mesta i morgon när han är ledig... Tycker du att jag ska boka tid kl 7 på morgonen då? haha

Jag känner mig inte alls sugen att festa ikväll... Det kommer att bli skönt att vara själv lite ikväll också..

Puss & kram

2008-07-23 @ 13:09:50
URL: http://missjohnsson.blogg.se/
Postat av: Slosis

Du får vara hårdare mot karln din och säga nej det blir inge lek för dig.. du är hemma och hjälper mig med tätten åker du så låter jag dina kläder vara punkt slut=)



Skulle aldrig någonsin vara så snäll som du är mot din karla karl=)

50% av alla hushålssysslor annars är dörren där men de är ju ja de=)

=)=)



2008-07-23 @ 18:00:03
URL: http://slosis.blogg.se/
Postat av: Anna

Slosis: Jag kanske behöver det. Men han hjälpte mig lite nu ikväll innan han åkte =) så jag är inte lika sur längre.

2008-07-23 @ 20:28:35
URL: http://missjohnsson.blogg.se/
Postat av: Liten

Vadå hjälpa till? Dom ska inte hjälpa till i hemmet, det är ju deras skit lika mycket som vår!

Du får ställa lite krav på honom! =)

2008-07-24 @ 06:28:19
URL: http://nedrusvedrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback