Julen

Jag har varken orkat eller haft tid att blogga under julen. Det var varit något varje dag, hela tiden.
Så det blir en snabb sammanfattning.

Julafton 24/12
Vi var hos Patriks föräldrar hela dagen. Det var en lugn och skön dag. Vi var bara sju stycken och det var lagom. Vi hade julklapps byte och jag fick en bok. Patriks syster Helena och hennes man Johan berättade att dom ska ha barn i juli. Riktigt kul!!

Juldagen 25/12
Tog det lugnt på morgonen.. Sov länge, tog en skön promenad i vinter solen. Var hos farmor och åt våfflor på eftermiddagen. På kvällen åkte Patrik iväg till Per och spelade xbox och jag åkte ner till stan och mötte Bästa Tina. Gick till Å, tog ett gals vin. Var inte så roligt där så vi gick och köpte mat och tog en taxi till Tina för att umgås med killarna och dricka mer vin. Partik som inte ville ha någon mat när jag ringde och frågade men det slutade med att han åt upp halva min iaf. hmmm.....

Annandagjul 26/12
Sov länge..... skönt!
Vi åkte till Siba och kollade lite. Köpte en mobil till mamma och en ca-modul till vår tv. Vi ska beställa digital-tv och vill inte ha någon box.
Vid halv fyra tiden kom mamma, pappa och mormor. Min bror Mattias och han son ELias kom strax efter fyra. Vi hade lilla julafton här hos oss. Mormor gjorde knödel och surkål.... en tysk maträtt. När jag var liten så åt vi det varje år på annandagjul och vid påsk men nu för tiden blir det allt mer sällan.... det var två år sen sist. Vi bytte lite julklappar och hade riktigt trevlig.
På kvällen sen kom Micke över.... fast jag tyckte att Patrik kunde ha åkt över till honom ist eftersom han var ensam hemma men fick ett "vi vill ju spela Fifa 09 och Micke har inget xbox" tillbaka.
Jag gav med mig och bestämde mig för att kolla på film på min bärbara datorn... men det gick åt skogen. När datorn kraschade för ett tag sen så försvann visst lite koder som jag behövde för att spela upp dvd filmer och vissa koder hittade jag inte. Jag gick in till arbetsrummet och zappade på den lilla tv ist och somnade där. Patrik kom in och väckte mig halv tre.

I dag har jag varit ute med mamma på Hälla och handlat lite. När vi var klara där tog vi bussen till mamma och tog fram mitt dockhus från förrådet. Vi har pratat länge om att vi behövde ta fram det och damma av det lite och nu slog vi till.
Det var lika stort som jag kom ihåg det. Men möblerna är väldigt omoderna.... får köpa lite nya och piffa upp huset lite. hihi
Mamma gjorde plats för huset i hennes arbetsrum och vi bestämde att det ska få stå uppe nu tills det att jag tar hem det. Min systerdotter ska få se det när hon kommer nästa helg. Jag har en känsla av att hon kommer att gilla det. Synd att hon inte får leka med det.

Jag tog lite bilder på huset: (bilderna är klickbara)

 
Källare och garage med stall




Så ser det ut när det är möblerat.

Fint eller hur?!?

Det behövs lit elampr och ljus i huset men det är någon som jag får fixa den dagen mina barn ska leka med det. Jag tänker inte låta någon annan leka med det och absolut inte ge bort det till någon. Skulle det vara så att jag aldrig får en flicka så blir det ett prydnadshus. Jag älskade det där dockhuset när jag var liten och tänker ta hand om det väl.

Nu sitter jag och väntar på att Bästa Tina ska komma över för att spela lite wii.

Ha en trevlig kväll!

Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback