R.I.P Morfar

Klockan 16,50 idag somnade min morfar in.
Mamma, mormor och jag fanns vid hans sida hela tiden. Det gick väldigt lugnt till. Han öppnade ögonen och kollade på mormor.... tog ett djupt andetag, sen somnade han.
Det var fruktansvärt jobbigt att se honom dö men samtidigt så kändes det befriande. Nu lider han inte längre.... han är på en bättre plats. Han mår bra nu.

För mig så var det värst igår när jag fick veta att han kunde dö inom ett dygn, så just nu mår jag inte så dåligt. Jag mår bra om jag ska vara ärlig.
Jag kände för att vara med mina vänner i kväll och kanske dricka lite vin och frågade mamma om jag borde ha dåligt samvete för det. Men hon sa att det var bara bra om jag gjorde något roligt stället för att sörja.... min morfar skulle vilja det.
Jag känner att jag behöver vara runt vänner som stöttar mig.

Patrik ska över till Peter och spela rockband och Bästa Tina kommer över hit... men jag tror inte att jag ska ut.
Det kommer jag inte att orka.
Kroppen tar mycket stryk av att gråta... det suger verkligen musten ur en. Men det är skönt att gråta. Allt kommer ut och man mår bättre.

Nu ska jag hoppa in och ta en snabb dusch. Ha en trevlig kväll!

 

 

Kommentarer
Postat av: Liten

Ledsen för din skull gumman! krama

2008-08-24 @ 03:44:06
URL: http://nedrusvedrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback